Fysioterapeuten

Idag var det då dags att förhoppningsvis hitta problemet med ryggen. Som jag skrev igår hade jag idag en tid hos Erik Nilsson som är fysioterapeut i Leksands IF's a-lag.

Det var bara positiva besked så det verkar som att jag kommer kunna tävla redan i helgen, vilket jag är riktigt glad över. Det har snurrat en hel del tankar i skallen sen i söndags kväll när det högg till i ryggen.

Så vad gjorde han med mig då? Till och börja med så fick jag stå på golvet och böja mig frammåt, bakåt och åt båda sidorna. Sen fick jag lägga mig på britsen och redan där hade han hittat det som kan vara problemet. Tydligen var jag lite sne i ryggen så att mina ben var olika långa. Så efter att han knäckt ryggen några gånger åt både höger och vänster så var det bara upp och hoppa igen. Då var ryggen rak och benen lika långa. Sen fick jag lite massage och en del muskelknutar masserades ut.

Så redan imorgon får jag träna och åka skidor. Eftersom ryggproblemet inte uppstod i samband med träning så ser han inget problem att träna på. Så imorgon blir det ett pass på laggen igen.

Under fredagen ska jag iväg igen och kolla så allt är okej inför helgens tävlingar.

Nu är det upp på hästen igen som gäller!

Kommentarer
Postat av: M

Full fart framåt!!!

2011-01-11 @ 23:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0