Inför tävling

Idag är det dagen före tävling. En dag som har bestått av träning, förberedelser inför morgondagens competiton och lite annat.

Träningen idag genomfördes som ett lungt klassisktpass med inslag av impulser, lite för att väcka kroppen. Det går inte att köra tävling på endast tre cylindrar utan alla fyra måste fungera och vara injusterade. Passet flöt på fint och jag var nöjd med genomförandet. Men känner att den rätta tajmingen inte riktigt infunnit sig än i den klassiska åkningen, men stämmet kan vara där redan imorgon om det vill sig väl. Annars kommer det snart, det är jag inte ett dugg orolig över.

Efter diverse ärenden på byn och några kronor fattigare var det dags att ge laggen lite kärlek. Kärlek som förhoppningsvis ska göra loppet över 10 km lite lättare och en kortare åktid. Men det får vi se imorgon, om jag lyckades med min vallning. Ska tydligen snöa imorgon och det känns som att risken för lösa spår är ganska stor, så det fick åka med ett par sånna skidor också i skidfodralet.

Nej nu är det dags att hoppa i sängen och mobilisera så mycket kraft det bara går tills imorgon. Då ska snön spruta!



En bild från dagens pass

Kommentarer
Postat av: Mattias

Lycka till! Full fart framåt:-)

2011-01-07 @ 23:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0