Kvalitet

Det verkar inte som att det var så allvarligt med det halsonda jag kände av igår under kvällen. Tjocka strumpor, en skvätt jäger, c-vitamin och sömn verkar ha hjälpt. Skönt!

Idag var det ett kvalitetspass som stod på programmet, stakintervaller. Det blev både 10/20- och 15/15-intervaller och jag fick ihop 30 minuter a3 under passet. De här korta intervallerna är bra för att man orkar verkligen ligga på max hela tiden och drar inte på sig mjölksyra. Längre intervaller sliter mer på kroppen och med tanke på att jag inte alls är så trämnad som jag var för några år sedan känns det lite dumt att köra långa intervaller så pass nära tävling.

Efter mina träningspass den här veckan som enbart bestått av stakpass och avslutats med stakintervaller könns det som att armarna har fått sig en rejäl omgång, vilket har varit tanken med upplägget.

Imorgon blir det en vilodag med jobb och hockey innan det bär av hem till Hällefors för tävling på lördag. Då väntar LO-spåret över 40 km som även har DM-status. Ska bli kul att få köra ett race på hemmaplan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0