Matchdebut

Idag blev det bara skidåkning i soffan framför tvn. Hade tänkt avverka några kilometer i spåret uppe i Hurtigtorpet innan jag lämnade Hällefors. Men tiden räkte inte till riktigt. Det vara en del annat som skulle fixas och en lekstund med hunden tog en del av tiden.

Men det var ingen vilodag idag, trots avsaknaden av ett skidpass. Det är ju söndag idag och söndagstradition nu på senare tid är det hockeyträning. Så jag åkte upp till Furudal som vanligt och räknade med träning. Men när jag kom dit fick jag reda på att vi skulle spela match mot Mockfjärd. Jag som bara har gjort tre träningar med "laget" började fundera på vad det skulle bli. Men det gick helt okej tycker jag, självklart blir det en del misstag men ingen jättefarlig miss vad jag kan komma på nu. Efter tre perioder visade tavlan 8-6 till oss och det var skönt med en vinst i första matchen på minst 12 år för min del.

Nu får det bli sängen efter en helg med både tävling och match. Imorgon är det tillbaka till vardagen som gäller.

Var som Kollar, ät som Kollar, spela som Kollar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0