Preparing

Dagen idag har varit helt träningsfri. Känns som det kan vara vettigt då det blir dubbla race i helgen, även om jag brukar träna dagen innan tävling. Men ibland kan det vara bra att göra någonting nytt.

Just nu befinner jag mig i Hällefors, eftersom det är DM i Garphyttan imorgon. Innan jag lämnade Leksand under eftermiddagen var jag till fysioterapeut Erik igen. Han kollade på ryggen och det så bättre ut än vad det gjorde förra gången när jag var där i tisdags. Men han tog ändå och knäckte ryggen idag, både i svanken och mellan skulderbladen. Riktigt skönt när man hör hur det knakar och hoppar rätt. Behandligen avslutades med lätt massage, han ville inte göra mer så jag inte skulle vara allt för mör i morgon.

Helgens tävlingar tyckte han bara vara bra, så får vi se hur ryggen funkar sen och vad som eventuellt måste göras. Men helt klart känns det som att det skett stora framsteg.

Under kvällen har jag gett skidorna ytterligare lite kärlek så att dom ska samarbeta med mig på bästa sätt imorgon. För då ska det gasas. Flat out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0