Summering av inledningen på året

Det nya året började med ett lätt och kort skidpass för att bara röra på kroppen inför Morapinglan och efter löptävlingen på nyårsafton. Kvällen spenderades i övrigt i vallaboden och preparering av skidorna inför morgondagens tävling.

När det nya året var 2 dagar gammalt var det dags att bege sig upp till Mora, min gamla "hemmaplan", och Morapinglan som hade samlat ihop ett riktigt bra startfält. Vädret var på topp och banorna riktigt fina. Det enda som inte var på topp och inte ens lite över ytan var mina ben. Löpartävlingen gjorde sig påmind och det var som att åka skidor med ett par stockar till lår. Indikationen om att det skulle bli en tuff dag på jobbet kom redan på uppvärmingen. Men jag tog en rövare och gled fram till startlinjen, väl där tog det roliga slut. Sen var det bara enormt plågsamt och långt ifrån hälsosamt att kriga vidare, så efter ca 2 km kastade jag in handduken för dagen och blickar framåt.

Så idag har det varit en varit en välbehövlig vilodag efter 3 tävlingar på en vecka, en vilodag som bestått av jobb och hockey. Imorgon får jag se vad det blir för träning, det beror på hur kroppen känns. En sak som är säker är att jag inte kommer åka Skandinaviska Cupen i Torsby till helgen utan lägger fokus på träningen för att komma i fas och väljer att köra en mindre tävling istället. Så tävlingsfritt blir det inte, då tävling är den bästa träningen man kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0