Wake up

Dagens pass blev som planerat ett litet fartpass ute på Källan, där jag tränar för det mesta. Efter uppvärmingen drog jag på i 2,5 km för att känna hur kroppen skulle reagera på fart nu efter lite vila. Så när den intervallen var avklarad fortsatte jag i lugn takt och körde ett gäng impulser, både uppför och på platten. Känns som att timingen och trycket i stakningen börjar infinna sig nu. Även flytet i diagonalen är på gång. Så snart känns det kanske som man åker skidor igen.

Kroppen kändes bra, precis som den gjorde igår. Men har ju inte provat köra i tävlingsfart, så ska inte ropa hej än. Jag vet även att jag ligger efter i träningen, så det ska inte gå allt för lätt heller.

Men får jag bara vara frisk och hel nu så ska det här bli bra till Vasaloppet som är säsongens stora mål.

I helgen väntar två tävlingar som är en del av planen på väg till den 6:e mars, 52 dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0